Solveig Z

onsdag, augusti 02, 2006

valupptakt

Nu har valrörelsen börjat på riktigt. I dag fick jag hämta min fina nya bil en Opel Micra som drar mindre än 1/2 liter milen. Det är en miljövänlig grej. På bilen som är silverfärgad står det På väg till riksdagen....X Solveig Zander och så är det en bild på mig.Och en centerklöver. Så´na fina bilar har Alf Johansson på Bilforum i Enköping, Kungsängen och Märsta. Kul!

Jag berätta att mitt stora mål i riksdagen var att jobba för att minska byråkrati, krångel och regelstyrning. Eva Hansson, en tjej från Bålsta, var med och berätta hur viktigt dessa frågor var. Hon har slussats runt i vården, försäkringskassan som en pingpongboll i 6 år. Dax att ändra på att något sådant får hända.

Reportrarna som var med frågade också om miljön om det var intressant för mig. Ja, det kan man säga. Jag skulle tycka det var fantastiskt att fixa ett havreeldat värmeverk i Lillkyrka som drevs av bönderna där. Minskningen av elberoende är också viktigt. Ska vi slippa Forsmarks kärnkraftverk måste vi fixa vår energi på annat sätt. Enkelt genom mer solvärme, vindkraft, havre och jag bara fantasin sätter gränser. NEJ! Det är resurser till forskning och utvekling som gör det.
Det ska vi ändra på!

Hälsningar
Solveig