Solveig Z

måndag, augusti 07, 2006

Den som har roligast vinner

Nu har jag haft jättekul i 2 dagar. Har varit på Centerns valkonvent i Stockholm. Vi bodde på Clarion hotell vid Skanstull. Fint som snus. Där var också konventet. Vilket arragemang. Inget tönt och något gammalt junk. Här har centern spottat upp sig. Nytt och fräscht och använding av ljud, ljus och ny teknik.

Jättebra föredragshållare som Jan Carlsson, just nu ordförande för Företagarna. Centern är ju det bästa paratiet på företagarfrågor. Jabba! Se´n var Merit Wager, flyktingombudsman och egen företagare. Hon förmedlade verkligen hur det är att vara egen och frilans. Ibland ha massor av jobb och ibland inget. Men alla regler är gjorda för större företag med jämn inkomst och uppdrag/produktion. Varför ska det vara på detta vis. Hon och ca 120.000 andra försörjer sig ju och ligger absolut inte samhället till last och använder alla bidrag som s-regeringen så frikostigt "bjuder på". Happeningen av utomstående var definitivt Mia Törnblom som skrivit boken "Självkänsla-NU!" Oj om man bara hade hälften av hennes självförtoende och självkänsla. Hon delade med sig av sitt tänk om "vollanger" bilringar runt magen, "önska den du tycker illa om god hälsa" istället för att irritera dig och be den dra åt skogen. Vi skrattade gott i 45 minuter.

Maud, jag säger bara Maud hon om någon kan detta med att förmedla centerns budkap. Ja, jag är hjärntvättad med "kontrakt för fler jobb, förnyad välfärd och god miljö". Med dessa frågor kommer vi att göra ett kanonval. Och jag ska bli modigare och tydligare och sälja mig själv. Ingen match. Och jag litar på Maud för hon säger att den som har roligast vinner. Centern kommer att vara dubbelt så stort som något annat parti!

Hälsningar
Solveig