Solveig Z

tisdag, oktober 23, 2007

jag tror på framtiden

I går fixade jag en ny medlem till centern i Uppsala innerstad. Kanontrevlig och duktig tjej. Rigmor som är ordförande i avdelningen och jag åt lunch tillsammans med henne. (Ja vi betalade lunchen var och en.)

Det har uppkommit någon löjlig dikussion i Enköpings kommun om att man inte kan ha lunchmöten på vissa ställen för då kan det betraktas som muta. Urfånigt! I dag när jag var på NNR ville de bjuda mig på lunch. Jag svarade nej tack. Det kändes konstigt. Jag var ju deras gäst och dom berättade om NNR och deras jobb med regelförenkling. Nästa gång ska jag glatt säga tack jag uppskattar verkligen att ni vill bjuda mig på dagens lunch.

Det är så himla roligt att vara centerpartist just nu. Flera uttrycker sitt gillande till den politik vi för och vad som har åstadkommits i riksdag och regering. I dag på riksdagsgruppen var Maud med och hon peppade oss verkligen. Samtidigt som hon ställer krav på oss att prestera, var ute och träffa folk och samtala om viktiga samhällsfrågor. För min del känns det naturligt att prata om familjepolitik och att alla människor ska känna sig behövda och att inga barn ska sitta i kläm och att föräldrar ha ett jätteansvar. Maud är kanon, när man är trött och missmodig så virvlar hon in och vips tror man på framtiden igen.

Solveig