Solveig Z

måndag, oktober 02, 2006

Kammarjobb

Ja, så har jag då gjort mitt första uppdrag i Kammaren. Vi valde talman, under en lång procedur, där vi fick lämna valsedelar. Inte något hastverk alltså. Det känndes lite extra när jag satt där i bänken och svarade ja, när ålderspresidenten ropade upp mitt namn.

På eftermiddagen fick jag information om datan så nu är jag inkopplad och har dessutom fått min mobil. Det är lite mer som att nu kan jag börja jobba. Tiden som varit har på något sätt varit en väntan på något och det måste vara detta. Men det är ju alltid så här när man börjar på ett nytt ställe. Nya människor som man inte kommer ihåg namnet på och ställen man inte riktigt hittar till och så vet man inte riktigt vad man ska göra. Men nu känns det som att jag är på rätt väg.

Vi hade en jättetrevlig sammankomst i kväll. Lite mingel där vi träffades lite mer privat. Trevliga och roliga människor. Jag kommer att trivas!

I morgon ska vi till Storkyrkan för det högtidliga öppnandet.

Hälsningar
Solveig