Solveig Z

torsdag, september 21, 2006

Jag är riksdagsledamot

Nu är det över. Jag får en plats i Sveriges riksdag. Jag ska göra mitt absolut bästa. Uppsala län förtjänar det. Kan nog inte riktigt förstå att det är sant. Som jag har önskat och längtat och jobbat för detta. Alla centerpartister och alla andra som har hjälpt till är guld värda.

Jag har fått massor av blommor och jättemånga har ringt. Det är stort. Det bästa sättet att visa uppskattningen från min sida är att försöka uppfylla förväntningarna. På onsdag börjar det för jag är kallad till min första riksdagsgrupp. Spännande.

Familjen undrar vad som kommer att hända. Hur blir framtiden? Den som det visste. En sak är säker jag kommer inte att jobba på Lasarettet på 4 år. Har begärt tjänstledigt idag. Vilken känsla!!!! Börjar ett nytt liv vid 51 år. Det är bara att tacka och ta emot. Framtiden är min, så måste det vara.

Hälsningar
Solveig