Solveig Z

söndag, oktober 01, 2006

I morgon börjar allvaret

Nu är verkligheten här. I morgon kl 11.00 tar jag plats i kammaren för att besluta om vem som ska bli talman och vilka andra som ska sitta i presidiet. Lite pirrigt är det. Men det gäller att vara lugn så går det säkert bra.

Dem senaste veckan har det hänt massor. Jag varit i Stockholm vid ett par tillfällen. Tagit kort och fått nycklar till mitt kontorsrum och till riksdaghuset. Rummet är helt kalt. Bara möbler ingen bok i bokhyllan, inte ett papper på skrivbordet och inte en pryl. Tidsnog kommer det att se annorlunda ut. Jag har beställt dator och telefon. Ska få lära mig det i veckan som kommer. Phu!

Vi har haft grupp och det var intressant. Alla riksdagsledamöter för centern var med och några av personalen. Verkar vara en jättebra grupp. Blandade erfarenheter, åldrar, bostasorter och så vidare. Fortfarande och länge än kommer allt att vara väldigt nytt. Men jag ska verkligen göra allt jag kan för att Uppsala län ska bli synligt.

I dag tog jag med mig Toots och Tove så de fick se mitt nya "hak" och ställde dit lite blommor och småsaker som jag fått i "lycka till" presenter. Så lite mer personligt börjar rummet bli redan.

Som sagt i morgon börjar allvaret!

Hälsningar
Solveig