Solveig Z

söndag, oktober 15, 2006

det händer så mycket

Det är en otrolig turbulens. Överallt. Det som händer i den nya regeringen är katastrof. Varför kan vi inte få fokusera på politiken? Hoppas att det blir bättre nu när budgeten kommer och det kan bli lite debatt igen. Ser fram emot det. Jag ville till riksdgagen för att göra nytta. Inte för att svara på frågor om jag betalt TV-licensen. Vilket jag inte har gjort för det har min man gjort, förstås eller självklart!

Var på ett spännande morgonmöte i Uppsala i förra veckan. BNI, ett nätverk för företagare, hade möte och Christer på XO-grafen hade bjudit dit mig. Tidigt, kl 07.00, men jätte intressant. En bra grej som verkligen ger resultat. Företagare ska hjälpa varandra det är så vi underlättar företagarklimatet.

Lyssnade på partiledardebatten i onsdags. Det började kl 10.00 och kl 13.00 var jag så hungrig så jag gick och åt. Det finns nämligen inte några pausar inlagda utan det får man ta sig själv. Inte undra på att Kammaren är glest befolkad då och då. Undrar hur man ska få till det när allt är intressant. Tar med matsäck till nästa gång tror jag. Som ni hör lär man sig lite då och då eller snarare går fårn klarhet till klarhet.........

I fredags och lördags hade vi en intressant eftervalkonferens. Den var samtidigt början till planering av 2010 års val. Kul nu ska här jobbas....Hade också förmånen av att äta middag med CUF:s unga garde. Himla trevliga, roliga och framåt ungdomar. Känner ingen oro för den kommande generationen de kommer att klara framtiden gallant och med en sång på läpparna.

Hälsningar
Solveig