Solveig Z

måndag, september 11, 2006

6 dagar kvar

Nu är det 6 dagar kvar. Takten har ökat. Började dagen med att dela flygblad vid SJ i Enköping. När vi var där var ett tåg inställt. Snacka om att vi behövs för att driva på SJ. Det är skandal. Mitt öppna brev till Mats Berglind, s och riksdagsledamot stämmer verkligen. Vad gör regeringen åt detta pendalr elände? Inget!!!!!!

Fortsatte sedan till gymnasieskolan och hade ett mycket intressant samtal med elever i åk 2 och 3 vårdprogrammet. Utan att vara förberedda var der riktigt på hugget. Tack Hans Sundström. lärare som fixade detta till mig. Värdefullt. De ville att jag skulle jobba stenhårt med en fråga när jag kom till riksdagen, för det ska jag, och det var JOBBEN.

Åkte sedan till Skutskär. Det är 14 mil mellan "gröna" Enköping och "röda" Skutskär. En avgrund. Tur att Clarie finns där tillsammans med de andra centerpartisterna och allianskompanjonerna.

Avslutade dagen med att dela material vid ICA i Örsundsbro. Trevligt och bra respons. Nu börjar materialet ta slut och det är meningen. Tänk att alla dess kartonger verkligen tar slut.

ESK vann med 3-2 över Forvard. Vilken gastkramare. ESK missade en straff och en minst en given målchans och låg under med 1-0 till sista minuten i 1:a halvlek. Sedan blev det lika och tillslut bara minutrarna kvar till full tid så... Ja, det är vinsterna som räknas! Ska tänka på det på söndag.

Hälsningar
Solveig