Solveig Z

måndag, september 04, 2006

Westerlundska gymnasiet

I dag har jag och några trevliga ungdomar varit i Westerlundska gymnasiet i Enköping. Vi hade bokbord där och pratade med massor av ungdomar. Det var väldigt trevlig och jag blev förvånad. Ja, över att de kom fram och frågade om centern. Någon sa det är ju bondepartiet vad har det med oss att göra. Jag är ju inte bonde men är centerpartist för värderingarna, svarade jag. Se´n berättade jag om varför partiet startade, för bönder/ småföretagare, värna jorden/ vara rädd om naturen och miljön, likvärdiga rättigheter för alla inom vård och omsorg. Samma nu som då fast verkligheten är en annan. Jaha! Så var det.

Det är uppfriskande att prata med ungdomar så dit tänker jag gå igen. För dom vill så mycket har så många idéer. Jag vill ge dom jobb, och en framtid som de kan drömma om. Vi kan få bättre möjligheter. Oj vad trött jag är på sossarna som sitter som bromsklossar. Varför händer ingenting.

Ska bli intressant att debattera med S i morron fm om vården och den minimala tillgänglighet vi har här i länet.

Hälsningar
Solveig