Solveig Z

söndag, september 03, 2006

Från Tierp till Grand Hotell i Stockholm

I går var jag i Tierp på deras Expo. Det regna men det var jag inte ledsen för. Jag tog nämligen tillfället i akt och skapade kontakt med besökarna genom att dela ut mina fina regncaper. Folk blir glatt överraskade när det får en regncap. Att jag sedan säger att man är inte tvungen att rösta på centern och mig men att det kan tas som ett förslag, kan ju inte vara dåligt. Folk blir i alla fall glada och ställer frågor. I går handlade det om äldreomsorgen och vården. Det har ju inte jag något emot att prata om så jag trivdes i Tierp i går.

Efter timmarna bland alla utsällare åkte jag raka vägen till Uppsala. "Toots", min man, hade spelat golf med några vänner och så var vi bjudna till ett av paren som bor i Uppsala. De bor centralt, väldigt nära Universitetet och Pelle Svanslös kvarter. (Har ni inte gått Pellesvanslös guidade turer har ni gått miste om något. Kan rekommenderas gärna med barn i passande åldrar.)

Jag skulle berätta om den goda middag vi blev bjudan på. En av "kockarna" arbetade på Grand Hotell och det gjorde säkert inte saken värre. Det var både gott för gommen och ögat. Förrätterna, varmrätterna och efterrätterna känner jag fortfarande smaken av. Jag körde ju min lilla Opel, som är På väg till riksdagen....., så därför kan jag inte uttala mig om dryckerna. Men att dömma av suckarna från de andra kan jag säga att jag gick miste om något.

Efter en bra dag i Tierp med intressanta politiska diskussioner som kröntes av en enormt god middag i goda vänners lag känns allt mycket lättare. Jag har det bra.

Hälsningar
Solveig