Solveig Z

söndag, augusti 27, 2006

Vackert väder

Det är helt underbara sensommardagar med sol och värme. Dimman ligger tät på mornarna och det är jätte fuktigt under kvällarna men dagarna är fantastiska. Just en så´n fin dag som i går var jag i Östmammar. De hade sommarting, en trevlig tillställning nere vid sjön, där det pratades politik och dracks kaffe i goda vänners lag. När man är där i östra Uppland och vid kusten då vill jag ha en sommarstuga. Tänk att ha en vid kusten där kobbar och skär finns och där stenhällarna är blanka. Drömmar kan man alltid ha......Men, jag får nöja mig med "kojan i Sälen" en oas det också fast på ett annat sätt. Med en sänkning av fastighetsskatten kan det bli möjligt för fler att ha sina "smultronställen" kvar och det är bra.

Jag hade förmånen att prata politik på sommartinget och då tog jag bl a upp detta med "tvätta svarta jobb vita". Om alla som jobbar svart gjorde det vitt så skulle vi kunna få 2.800 nya heltidstjänster i hemtjänsten eller kunna förbättra 21 mil väg. Så mycket pengar förvinner isvarta hålet.

Var på världens kanonfest på Golfklubben i går kväll. Vilket drag! Kräftfest och massor av trevliga människor. Det är det sociala livet som ger näring och att träffa gamla kompisar sedan skoltiden. Då törs man ta kontat, när man har fått en styrketår. Drömmen vore att vi var så öppna alltid. Varför är vi inte det? Vackert väder och sommar brukar ju underlätta våra sätt att träffas. Så vi får önska mer vackert väder.

Hälsningar
Solveig