Solveig Z

torsdag, augusti 31, 2006

Sommaren är slut

I dag är det den sista augusti. Den sista sommarmånaden är därmed slut. Det har varit en kanonsommar. Vädret har varit jättebra och jag har fått ägna mig åt det som jag brinner för på heltid. Från den 1 juni har jag varit ledig från mitt jobb på Lasarettet och jobbar med politik. Nu ser jag fram emot resultatet av den 17/9 för det börjar bli dax att verkställa alla goda förslag jag fått från alla människor jag träffat och alla tankar jag har om att driva frågor i riksdagen. Det gäller stort som smått t ex att få möjlighet att återigen införa lokala polisstyrelser. Underlätta för alla som vill och behöver komma snabbare till sjukvården. Och att medverka till att få flera jobb, bättre villkor för alla företagare och ta bort alla krångliga regler och byråkrater.

Det är adminstrationen i samhället som förstör i mångt och mycket. Företagarna dignar under bördor av papper. Bönderna bär på sin ryggsäck. Offentliga sektorn, te x läkarna, ägnar mer tid till papper än patienter. Det är fel och jag vill medverka till att det blir annorlunda.

I går var jag på Uppsala Folkhögskola, en filial till Wiks folkhögskola, och jag blev imponerad av vad stort intresse det finns om politik bland eleverna. Kunskapen är dessutom hög och sättet att diskutera visar att de är samhällsmedvetna. Så´nt är roligt. Jag blev grillad fick verkligen motivera mig tydligt för att förklara centerns politik. Och den håller!

Delade ut en Bävertårta med diplom till Lifco AB i går. Det är ett företag där både anställda och ledning jobbar tillsammans och lyckas förbättra vinsten och effektiviteten. Kul! Då är man en ivrig bäver och ingen matad fågelunge. Så´nt ska premieras. Hörde nyss att de ville ha tårta varje dag. De saknade oss sa de vid morgonfikat. Då blir jag glad.

Hälsningar
Solveig