Solveig Z

fredag, augusti 18, 2006

Rösta på min mamma

Ja, så står det på en luvtröja som Tove fick i går och kommer att ha på sig varje dag nu, säger hon. Oj vad modershjärtat sväller. Nog för att hon står ut med mycket för min skulle. Menar för mitt politiska engagemang. Men jag visste inte att hon också ställd upp så här.

Alla frågar om hon är med i CUF, och det är hon inte. Nej, mamma alla tror att jag är det bara för att du är centerpartist. Nej mamma jag måste få bilda mig en egen uppfattning och det kan jag inte än. Men jag vill att du ska bli riksdagledamot för då kan jag berätta för dig hur verkligheten är och så kan du göra något åt det, säger den unga damen. Tänk om alla tänkte som hon. Att det är en fördel med att känna en politiker. Röstar man på en speciell, sätter ett kryss, så borde man ju vara intresserad av att underhålla denna person med material. Kolla om personen lever upp till sina ideal och jobbar för det den sa att den skulle.

Någon som verkligen gjort rätt för sig i riksdagen är Rigmor Stenmark, vår nuvarande och avgående riksdagledamot har varit flitig. Hon var en av de bästa när det gäller att skriva interpellationer, motioner och enkla frågor i riksdagen. Idéerna och underlaget till detta har hon fått genom alla möten med människor runt om i länet. En bra förebild som det gäller att förvalta arvet efter. Jag ska i alla fall göra så gott jag kan. Lyhördhet, samverkan och goda kontakter är nödvändiga egenskaper för att lyckas. Jag tror mig veta att jag besitter dessa egenskapper. Så det så!!!!!!!!!!!!!

Hälsningar
Solveig